fredag den 5. april 2013

5. April

Morgen: 5,43 km | 4:16 min/km

Ved ikke om det kan passe, men føler stadig i dag at jeg kan mærke mine lunger efter 800m testen i går, når jeg trækker vejret helt dybt. Ellers er der hoste på vej. Kunne hvert fald mærke lidt på den korte løbetur fra morgenen af, og også i løbet af dagen.

Har prøvet at se lidt på min træning måned for måned, for at se på formens tilfredsstillende tilstand efter en god vintertræning:


Min mængde kan ses er bygget op af 2 trapper. Færre kilometer i starten (maj-juni), hvor der dels var banesæson og jeg døjede med skinnebensbetændelse. Kilometerne blev så bygget op før DM½ marathon og Berlin hel marathon i september. Herefter røg kilometerne ned og vintertræningen med opbygning af ny grundform begyndte med en pæn trappe/stigning frem mod januar med 403 km. Fra januar og frem begyndte jeg særligt at mærke der var kommet større sejhed/udholdenhed. fra Feb. og mars. har været med lidt færre kilometer, på grund af mere kvalitet (læs fart) i træningen der koster på mængden for passende belastning.

Føler/håber denne træning gør jeg kan holde til den kommende hårde elskede interval træning og starten på en god banesæson:), føler hvert fald tilstanden er god både fysisk og psykisk. God weekend!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar