onsdag den 24. oktober 2012

24. Okt. Viljen til sejr

Idag:
20 min. løb på bånd for aktiv restitution: 4,56 km i 4:23 (0-2 % stigning)
45 min styrketræning inkl. 2x1000m roning (4:06, 4:06)
Synes roning er super til at banke pulsen op, når benene nu kun skulle løsnes op.
Havde så svært ved at komme afsted i dag, så det er bare super dejligt nu!


Ellers vil jeg gerne lige dele det jeg har fået ud af bogen ’Viljen til sejr’ som jeg lige har læst. Den er skrevet af Coach Arne Neilsson der er 10 dobbelt verdens mester i kanoroning.

Først og fremmest så føler jeg mig som en større vinder efter at have læst bogen. Bogen endte med at inspirerer mig så meget at jeg endte med at sidde og tage notater løbende. Dette var til trods for jeg havde siddet og grinet lidt af forfatteren, da han nævnte man kunne gøre det i starten af bogen. Tror særligt jeg blev inspireret fordi han mindede mig om mig selv, og jeg flere gange sad og nikkede genkendende og havde lyst til at træne.

De værktøjer han har givet mig, og som jeg vil bruge idræt som jobmæssigt er:
-          Træningskortet -> Skriv 3-4 fokusområder ned
-          Visualiser -> Forestil dig succesen eller større se dig som vinder eller verdens bedste
-          Følg dine drømme -> Fortæl dem til andre og drop janteloven!
-          Viden om min persontype -> Kend dine styrker og særligt dine svagheder
-           Hver ambitiøs -> ’Sæt mål du kun lige kan nå’, ’hav delmål’
-          Hænderne over hovedet dage -> ’Hver positiv det smitter’, ’YES! Tanke og udtryk’, ’positiv energi’
-          Prioriter -> Nogen gange må man bide i det sure æble for at nå sine mål
-          Spilleregler -> Definer situationen der kendetegner når du er bedst

Alle disse punkter er måske selvfølger, men der er forskel på at vide det og også bruge det som jeg gør nu!
Han er lidt jubel idiot, men det er jeg nok også selv :) 
Har sågar brugt bogen som kilde til min igangværende bachelor opgave, hvor Coaching kommer indover.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar