tirsdag den 23. oktober 2012

23. Okt. 3x4min Cross

Super god træning, og så vigtigt det også gik sådan! Føler mig klar til en god gang cross i Korsør på lørdag.
Mangler dog lige at få handlet nogle lange pigge til græs. Brugte 3mm i dag, hvor jeg regner med nærmere at bruge 9-12 mm lørdag. Køber 6-9-12 mm

i dag stod på 4x3min i tempo 3:13 min/km og høj puls på 82-84 % af max. 3. interval fik jeg særlig udnyttet min hurtighed og fik taget min træner og løftet selvtilliden. At han så tog mig på de resterende er glædeligt glemt:).

Blev til 9,76 km med opvarmning og afjog. Benene er trætte, men der venter et par rolige træningsdage og formentlig helt fri fredag så skal nok blive helt klar til første cross runde.

Fik også lige et par råd med mod løbet. Løbet bliver delt op i 4 faser ud af de 6 omgange og 9 km der skal løbes
1. fase: Starten -> fornuftigt hårdt udlæg (1. runde)
2. fase: Løbets jævnt -> placering findes (2.-3. runde)
3. fase: Selve løbet -> øg pres (4.-5. runde)
4. fase: Afgørelsen -> udnyt min sprint (6. runde)

De fire faser skal gerne hjælpe mig psykisk, der er noget jeg kan arbejde med.
Ellers var kommentarerne løb klogt og få en god første halvdel, så løber jeg et godt løb.

2 sætninger jeg ellers tager med mig er:
"Husk de lange skridt" (sagt under et træningspas af eliteløber Morten Fransen, der er potentiel top 3 løber til på lørdag)
"viljen til sejr"  (Fra bogen Viljen til sejr af Arne Neilsson)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar