søndag den 10. marts 2013

10. Mar. Status mod DM

Formiddag: Kuperet skovtur | 23,5 km | 4:15 min/km

Dejlig søndagstur i Marselisborg skoven. Tilmed i super selvskab med Anders Lade, Kristian Hedegård og Hillary. Kommer til at savne de her turer, da Aalborg efterhånden er en realitet (uden det formelt er helt på plads).
Turen som i dag havde været ekstrem svær alene, da vejret ikke bød ind til lang rolig tur. Så er det fantastisk med selskab, og vi holdte os tilmed i skovens læ så vi ikke blev ramt af den lede chillfaktor der skulle svarer til - 11 grader.
Turen føltes ikke hård, men energi mærkes klart blev lav efter 23 km. Nu skal der tankes op hvad jeg kan, og restitueres med søndag som den bør blive holdt på sofaen :), og måske lidt læsning.

Målet for ugen var + 100 km og mindre fokus på tempoet. Fik i alt 96,54 km som jeg føler mig fint tilfreds med. Gennemsnits tempoet lå på 4:09 min/km der også er under normalt, så planen blev rimeligt holdt. Føler tilstanden er god, og problemerne under min fod er helt væk.
Glæder mig til næste søndags test frem mod DM 10 km landevej, som er et 5 km dupont løb der gerne skulle give det sidste boost til selvtilliden.
Håber at løbe 15:59 min., og skal som minimum løbe 16:15 min. for at udsigterne ser nogenlunde ud.

Ugens træning:

Mandag:
Aften: 35 min. restitutions tur på bånd | 8 km  | 4:23 min/km + 50 min. styrketræning
Tirsdag:
Aften: Kuperet skovtur | 14 km | 1 time | 4:17 min/km
Onsdag:
Eftermiddag: Tur på bånd inkl. 2 x 5 min. tempo | 10,21 km | 3:55 min/km + 40 min. styrke
Torsdag:
Aften: Tur inkl. 20 x 50 sek. | i alt 16,5 km | 4:15 min/km
Fredag: 
Eftermiddag: Kuperet tur | 11,6 km | 4:04 km/min
Lørdag:
Formiddag: 3 x (3-2-1 min.) + 1 x 2 min. Pause: 1/2 min. |  I alt 12,73 km | 3:50 min/km
Søndag:
Formiddag: Kuperet skovtur | 23,5 km | 4:15 min/km

 7 løbepas og 2 gange styrketræning er fint tilfredsstillende. Nu venter en uge med lidt færre kilometre og noget interval træning i specifik 5 og 10 km tempo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar