søndag den 2. februar 2014

Optakten: Skive indendørs, Rød/Blå Vinter Göteborg, DM inde Skive

Kommende stævner:
8.-9. Feb. Indendørs stævne i Skive - 1500m
15. Feb. Rød/Blå vinter Göteborg - 800m
22.-23. Feb. DM inde Skive - 800m/1500m

Hvad jeg skal bruge de egentlig løb til vil komme som de er løbet, men selvfølgelig til at løbe stærkt.
Muligheden for at træne i Skive i deres indendørs hal har været super optakt til kommende stævner denne måned, da 2 af dem jo foregår i Skive. Så tak for lån til Skive.
Derudover har træningen generelt også bare kørt godt og stort set efter planen. 
Jeg føler mig i okay vinter form, har en speed jeg aldrig har haft før så det tegner fint. Føler ligeledes jeg kan løbe med overskud ved noget højere tempo. Udholdenheden skal nok være tilstrækkelig til denne måneds 800m og 1500m.

Træning i Skive
På negativ fronten gik dagens træning ikke helt som håbet i Skive. Planen var at komme ud med en selvtillid der sagde jeg nok skulle præstere som ventet næste weekend. 
Dagens træning:
15 min. rolig løb
15 min. Koordination og stigningsløb
5 x 150m sprint
2 x 1000m

De første sprints gik fint, men stadig mærket efter dem. Mine 1000m lå i et tempo så det i stedet på dem blev ilt jeg blev presset på og ikke syre i baglår, læg og overarme som ved sprint intervallerne.
1000m intervallerne skulle ligge i 2:50 min. som desværre kom til at hedde 2:58 og 2:54 min.
Jeg følte mig ellers fint løbende så det var noget skuffende jeg nok egentlig bare fik ondt af mig selv (løb dem stort set alene). Særligt var det når man trænede med U20 VM kandidat Kristian Uldbjerg der efter hans 600m interval blev liggende i jorden og måtte vende maveindholdet. Til konkurrence ved jeg heldigvis jeg nok til lade være at få ondt af mig selv, den holdning var min træner forståeligt nok ikke helt tilfreds med :).
Udenfor skive hallen:

Nu må det i stedet blive næste weekend her der skal give selvtillid og vise jeg kan.

Nu står den på restitution med shake og foamroller, der er jo også en (rolig)træningsdag i morgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar