mandag den 3. februar 2014

Træning og kommentarer

Dagens træning
45 min. bånd progressiv fra 4:20 min/km -> 3:50 min/km | 10,9 km | 4:08 min/km

Tempoet blev jævnt delt på de angivne tempoer. Det er her båndet har sin fordel, indstil tempoet og følg båndet. 45 min. er dog langt på bånd for mig, men fungerede egentlig fint i dag, hvor jeg ikke gad ud og jeg skulle gennemføre et pas med jævnlig justering af tempoet så det ikke blev så kedeligt. Benene skulle lige i gang, særligt med let ømme akillessener efter intervaller i pigsko/banesko i går. Ellers blev det løbet med fuldt overskud. 

Kommentarer til fedtprocent
I forhold til min målte fedtprocent på 7,7 %, så er den formentlig 1-2,5 % lavere da indstillingen for 'body type' på udstyret skulle være ændret fra 'standard' til 'athlete'. Lidt synd nu min kollega og dygtige cykelrytter Frank havde været så flink at tage udstyret med til mig. Bruger jeg samme indstilling næste gang kan jeg da sammenligne målingerne, selvom jeg også ønsker den anden måling. Kommer dermed formenlig også under de 7 % jeg regnede med at ligge på.

Kommentarer til træning i Skive
Kommenterede på jeg fik ondt af mig selv og ikke holdte tiderne selvom jeg mente jeg kunne, må dog hellere tilføje der kunne smages blod efter intervallet så har været presset!
Var lige for at redde min røv for det ikke var ren piveri (er det ikke at løbe under 3:00 min/km).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar