søndag den 16. februar 2014

800m 2.01.93 Göteborg

Göteborg Rød/Blå vinter - 800m - 2.01.93

Før start sad der i hovedet jeg ville være tilfreds med en tid tættere på 2.00 end 2.05, og dermed er løbet tidsmæssigt godkendt i 2.01.93.
Løbets forløb gjorde dog jeg var skuffet, endte lidt i kamp flere gange, og endte i ydrebanen for meget og blev lukket inde på det forkerte tidspunkt. Gav også lidt knups:


Blev til en 2. Plads i et tæt heat, hvor jeg føler jeg er stærkeste mand, der dog har lidt at lære taktisk. Super erfarings løb i forhold til positionering og selve starten, og mit første 800m løb indendørs.

Ellers bare en vild oplevelse. Det er største stævne jeg har været til, i forhold til lækre faciliteter, verdensklasse atleter og fyldt tribune med betalende publikum (ja det kan man i Sverige).
Særligt højdespring der træk folk til, hvor Sverige har et af top navnene Emma Green.

Dagen
Kl. 6
Får mine havregryn, fiberflakes og blåbær. Afgang mod færgen Frederikshavn - Göteborg med min træner David Møller og Kristian Uldbjerg. Der er pakket med 3 par shorts og 5 par sko.

Kl. 13 
Ankomst til den fedeste indendørshal med Sprintbaner, 200m bane og fin tribune + Spring og kaste faciliteter. Alt udføres ret professionelt med speaker, dj og masser hjælpere for starter osv.
Underholdes af virkelig dygtige atleter, men desværre ikke mulighed for at finde et sted og slappe ordentlig af.

Kl. 15
Kristian løber 51.57 sek. På 400m. Delvis tilfreds.

Kl. 17.50 
Jeg starter opvarmning 1 time før start, energien er ved at dale, men ved kroppen bare skal skydes igang. Mærker desværre jeg har lidt i højre baglår, som meget af opvarmning kommer til at gå med at få varmet op. Bliver tapet op med varmeplaster og føler mig klar trods jeg kan mærke lidt. 
Starten går og jeg kommer som planlagt ud i 2. Position. Runder 1. Runde 200m i planlagte 29 sek. 2. Runde i 59 sek. og lille tab. Mener tilsyneladende flere da der herefter rykkes i feltet og jeg bliver lukket inde og mister 2 placeringer. Bruger herefter i panik svinget til overhaling for at komme med. Jeg overhaler næste løber med 1 runde igen til 2. Position. 
Forreste løber hæler jeg mere og mere end på, men når ham aldrig og må tage til takke med en 2. Plads.

Alt i alt må jeg dog være tilfreds med 2.01.93, selvom det tegner til der er mere. Må jeg se om jeg kan vise næste weekend til DM inde i Skive.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar