onsdag den 5. februar 2014

Selvtillidspas og forberedelse før stævne

Dagens træning:
Opvarmning - 2,5 km løb + 12 min. koordination og stigningsløb
Sprint Intervaller -  160m - 140m - 120m Pause: 3-3½ min.
Intervaller - 1000m [3:10 min/km] - 800m [3:00 min./km] - 600m [2:45 min/km] Pause: 3 min.
Afjog - 2,5 km

Træningen forløb som ovenfor, og det var lige efter planen. Alle løbet alene, da de andre til fælles træningen havde andet på programmet. Egentlig var intervallerne lidt hurtigere (3:08, 2:58, 2:44 min/km), så det var super fedt.
Særligt fedt og se de sidste 600m blev løbet i mit forventede 1500m tempo som det sidste til dagens træning. Var god boost til selvtilliden og få gennemført alene og i fladesko. Så når bane-/pigskoene kommer på skal det nok blive helt godt.

Forberedelse før stævne
Ja der bliver nørdet lidt tabeller og beregninger her før løbet, for at vide hvor jeg skal ligge tidsmæssigt efter hver 200m (indendørs bane).
Fin tabel for alle der løber på bane, og vil ligge deres 400m tider efter et bestemt tempo.
For at beregne tempo er denne side fin:
http://www.loebesiden.dk/beregn_tid.php
(Indtast hvad du forventer at bruge af tid på en given distance og den beregner dit tempo for at nå det, samt hvordan dit tempo skal være på dine øvrige træningsturer). Kræver selvfølgelig et ur.

Ellers er feltet for på lørdag også tjekket:


Jeg står her som hurtigste løber, men Jakob Dybdal, Aarhus 1900 har 4:00 noteret udendørs på 1500m og er kendt hurtig løber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar