fredag den 3. januar 2014

Lidt doping, lidt snak og lidt træning

Ønsker du at øge din iltoptagelse kan du efter sigende spise noget så naturligt som rødbede. Grunden skyldes nitrat indholdet. Virkningen er efter 1-3 timer efter indtag. Der er tidligere i forsøg forsøgt at få samme effekt ved bagepulver, der må siges at være noget mere specielt og også resulterede i ødelagte maver.
Rødbeder kan jeg tilgæld godt finde mig i at skulle spise lidt ekstra af :). Mængden gør dog måske at koncentrat eller pulver vil være at foretrække, hvis man vil bruge det mere seriøst.
Måske det er old news for dig, men her er Martin Kreutzers syn på sagen der er et kig værd:
http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/1/272686/motionstip_roed_urin_giver_dig_vinger.html

Træning
Jeg løb i går bakke intervaller, der var dræbende en 2. Januar, til gengæld blev man frisk til i dag 3. Januar som har stået på succesfuld eksamen og langt træningspas med 20 min. opvarmning løb, koordinations øvelser, 1 time styrketræning og afslutningsvis mere koordination, spring, trapperace og 5 x stilløb. Bliver en fredag på sofaen! dog efter en god gang rodfrugt mix/rødbede :).

I morgen står på intervaller og søndag er der åbning af ny atletik hal i Aalborg ca. 1 km fra min bopæl, skal nok blive spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar