torsdag den 9. januar 2014

"doping"+træning

Lille update på mit "doping" indlæg, eller er det jo så ikke når det er lovligt.
DR3 undersøgte i dette program blandt andet netop effekten af rødbede og bagepulver som jeg havde nævnte.
http://www.dr.dk/tv/se/menneskeforsoeg/menneskeforsoeg-1-10#!/02:22

Desværre finder de ud fra deres forsøg frem til der ikke er nogen effekt af rødebede, men til gengæld er der ved bagepulver. De fortæller desværre ikke meget om forsøgene omkring mængde, tidspunkt for indtagelse og om selve forsøget. Jeg tror nu stadig på forsøgene der viser det giver noget.

Min træning:
Ved indvielse af atletikhallen i søndag, blev jeg banket godt og grundet igennem. Længe siden jeg har haft ømme lægge 3-4 dage efter et træningspas :). Til trods for det er det blevet til nogle rimelige træningspas, dog med let nedsat tempo og egentlig også mængde først på ugen.

Mandag
Intervaller 8 x (60/60 sek. ud/hjem) P: 1 min. | I alt 12,37 km
Tirsdag
Tur 8,2 km + 45 min. styrke

Onsdag
Morgen: Rolig tur 7,01 km | 4:26 min/km
Aften: Intervaller 4 x 6 min. på fladt grus P: 3½ min. Tempo ca. 3:20 min/km  | I alt 12,63 km

Torsdag
Morgen: Rolig Tur 6,82 km | 4:33 min/km 
Aften: 35 min crosstrainer + 1 time styrke (løbebånd var optaget!)


Imorgen fredag har jeg fri. Lørdag står på bakkeintervaller. Søndag er en kombi af tur og nok øvelser i den nye atletik hal med min træner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar