mandag den 31. marts 2014

VM ½ Marathon 1:16:39

Til trods for jeg er 800m - 1500m løber skulle jeg deltage i en så stor løbebegivenhed som VM ½ marathon i København. Planen var dog at løbe hare for 3 Aarhus 1900 løbekammerater, bestående af Allan Lund, Allan Strand og Kenneth Madsen. Jeg skulle trække dem i et udlæg på 3:40 min/km indtil 10 km der dermed skulle rundes i 36:30, og derfra spare mig selv den resterende del af turen. Målet for dem var at løbe 1:16.xx.

En hektisk start gjorde vi blev godt spredt ud, på grund af det store antal af løbere (totalt 30.000!). Fandt dog Allan Lund i rimelig tid og førte an for ham i stabile kilometer tider. Efter de første 10 km der blev rundet 4 sek. fra målsætningstiden i 36:34 min. var jeg blevet ramt at VM stemning og valgte og agere hare fortsat. Endte med jeg forsatte helt til mål i stabilt tempo, og kom ind i 1.16.39.
Noteringer fra mine følgesvende :) :
Allan Strand - 1:17:19
Allan Lund - 1:17:48
Kenneth Madsen - 1:19:00 

Super løbet. De kan være stolte over en god præstation, til trods for sek. fra målsætningen.

Løbet var som helhed en fantastisk oplevelse der gav minder tilbage fra de store marathons i Hamborg og Berlin, som var min vej ind i løbeverdenen. Vejret var top med os, og publikum var for fede!
Der var hep og råb det meste af turen, så man blev bare båret afsted. Derudover med bands og DJ's mange steder på ruten, samt en super rute gennem Københavns gader.

Synd jeg ikke havde puls på under turen, så jeg kunne se hvor langt fra max. jeg egentlig præsterede. Løb progressivt og med overskud, hvilket til stadighed gav en PR. Benene kan godt mærkes med 21 km tempo.
Mine 5 km splits viser også rimelig stabilitet:
18:26, 18:08, 18:25, 18:03 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar