søndag den 22. december 2013

Endelig juleferie!



Har glædet mig til jeg har kunnet sige juleferie, da det betyder mindre pres på studiefronten og mere tid til at træne. Selvfølgelig betyder det også tid med familien og masser mad. Vægten har lagt sig på 59-59,5 kg der er 1-2 kg over end når jeg ligger i konkurrence periode, så det er helt fint her i grundtræningsperioden. Behøver ikke tabes i julen. Sundhedsmæssigt skulle jeg tage 2-3 km mere på, men så burde jeg nok heller ikke træne som jeg gør som konkurrence løber. Det perspektiv er når karrieren er slut.
  
Dette har været min første uge på næsten fuld styrke, dog lidt mindre først på ugen grundet pres fra studie.
Ugen:
Mandag:
Aften – Intervaller | 3 x (4-2-1 min.) P: 1 min. jog | I alt 12,69 km
Tirsdag:
Aften – Tur | 6,95 km + 1 time styrke
Onsdag:
 Aften – Intervaller | 4 x 500m + 2 x 1000m + 4 x 500m | I alt 11,2 km
Torsdag:
Fri
Fredag: 
Morgen – Rolig tur | 7,54 km | 4:20 min/km
Aften – Tur | 6,51 km + 1½ time styrke
Lørdag:
Morgen - Intervaller | 3 x 2 km P: 3 min. jog. | I alt 12,2 km
Aften – Rolig tur | 7,07 km | 4:21 min/km
Søndag:
Morgen – Kuperet tur | 10,44 km | 4:22 min/km

Mangler lille en søndags aften tur på 30 min. før ugen har forløbet som planlagt. Har været en fornuftig trænings uge, hvor der er kørt på sidst på ugen. Benene føles ok, dog let trætte. I alt 9 træningspas og ca. 80 km.
   
Jeg var på min fridag torsdag med til at åbne Idrætscollege, der ligger i idrætsbyen hvor jeg bor. For mig hjælper de hovedsageligt med bespisning og træningsfaciliteter, hvilket er en stor hjælp. Til de yngre atleter fra henholdsvis 9.-10. klasse og ungdomsuddannelserne, er planen at give dem et elitetræningsmiljø så der kan fokuseres på deres sport. Det var generelt dem der blev snakket til, og jeg kunne kun ønske jeg var 19 igen og var så fokuseret som jeg er nu. Jeg er 25 nu og har da år endnu med stræben efter højest mulige niveau.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar