onsdag den 30. april 2014

Sæsonåbning, 1500m Korsør

 1500m - 4:15 min | 2:50 min/km

Det blev ikke en succes af en sæsonåbning som ellers håbet. Måske også delvis derfor jeg har været lidt sløv til at få lavet denne update.
Jeg havde en forhåbning om at jeg kunne ligge mig med forhåndsfavoritterne (top 4), såfremt der ikke blev lagt et alt for hurtigt udlæg. Det gjorde jeg så også, men allerede efter 400m blev der et hul til dem, til trods for jeg selv havde lavet et hårdere udlæg end planlagt. Kom derfor til at ligge alene i store dele af løbet, hvilket blev en mental kamp, hvor der på den ene langside skulle kæmpes med vinden.

Tempoet dalede og jeg måtte til sidst se mig slået af flere fra gruppen bagved, som jeg i bagklogskaben skulle have lagt mig med.   




Positivt er det bestemt ikke var et optimalt løb, og der derfor skulle være potentiale for en bedre tid og en forhåbning om jeg stadig er i den form jeg regner med. For med 4:15 min. er selv tangering af PR på 4:06 min. lidt væk, men mener jeg stadig jeg er i form til. Der var ikke mange der løb op til deres bedste (1500m eller 10000m), da forholdende ikke var der med vind og sol.
Det var hvert fald sæson åbning, og jeg må tage noget erfaring med mig videre. Er jo egentlig ikke mange mellemdistance løb jeg har haft. 

Når man løber efter tid og placering var det en dårlig dag, men en dag hvor jeg kan tage en masse med videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar