onsdag den 23. april 2014

Onsdagsstævne, Aalborg Atletik

Det blev onsdag og der skulle som altid løbes stærkt i Skovdalen, men særligt denne onsdag da aftenen stod på eget onsdagsstævne. 


Forberedelse
Min rolle var gået fra selv at lave max. test til at skulle agere hare for klub kammerat Johannes på 800m. Jeg har i påsken lagt en del hårde træningstimer med Johannes og formen er hvor den skal være. Målsætningen var et udlæg så han kom ind i 2.05.

Der er ikke blevet trappet ned, så der var intervaller mandag og 2 træningspas igår inkl. styrke, så ben og krop skulle lige skydes i gang for os begge. Jeg skulle levere Johannes i 61-62 sek. efter de første 400m, og derefter trække så han havde mulighed for at løbe forbi, hvis han mente der skulle mere fart på.

Løbet
Godt varme efter 4-5 km løb og god gang koordinationsøvler, dynamisk udstræk og stigningsløb var vi klar til start. Vi kom som forventet hurtigst fra start. Desværre også fordi jeg ligger for hårdt ud og runder 200m i 29 sek. jeg får så godt nok sænket lidt og runder 400m i planlagte 61-62 sek.
De næste 200m trække jeg stadig, men vi taber lidt (33 sek. på de 200m). Aflevere ham her og han kæmper den hjem i syre. Noteret får han 2.07.xx sek. og dermed PR. God sæson åbning! 2.05 kommer!  



Fremadrettet
Jeg nappede lige et par intervaller efterfølgende, for lige at blive helt tæsket igennem. Havde dog også lidt syre der skulle ud, så blev til ca. 14-15 min. pause før 400m-300m-200m blev gennemført. Godt brugt glæder jeg mig nu til 2 helt rolige dage, før jeg på lørdag skal hamre alt hvad den kan trække på en 1500m i Korsør. Et løb i forbindelse med DM 10000m, så der bliver også et stærkt felt på 1500m jeg som udgangspunkt ikke kan klage over :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar