søndag den 20. april 2014

Mental krise og påske træning


Mentale krise vendt
Dette var ugen der skulle vende min mentale krise. Formentlig delvis takket være min altid støttende træner David Møller, og en fornemmelse af hungren efter konkurrence som nu ligger lige for hjørnet. At konkurrencerne nærmer sig betyder så også mere af den fede træning.. BANEN..

Jeg var lidt nervøs for jeg var kørt død i alt den strukturerede træning, jeg så i hvert fald ikke mening med den hårde træning, og glædede mig ikke til det enkelte pas. Heldigvis gjorde det overordnede mål jeg fik passet træningen alligevel, dog uden at være der oppe i hovedet. Jeg klare altid sådan noget selv, hvilket nok ikke altid er smart. Blev dog alligevel nød til at gå min træner og forklare min mere inaktive tilstand end normalt.

Min første løsning var fripas eller helt ustruktureret træning, hvilket blev sværere og sværere som konkurrence perioden nu begynder. David min træner var dog klar til at støtte mig, og gav mig fortsat program men lod mig følge som det passede mig. Ved selvfølgelig godt han inderst inde tænkte 'Hold nu Alexander, det er nu det gælder!' :). Sympati på det rette tidspunkt hjalp formentlig mig videre, og bonus var alt træningen blev passet. Så nu glæder jeg mig til konkurrence!
Løsningen blev og få snakket med David, og få sat nogle løb om som kunne stræbes efter. Den hårde træning giver kun mening i min konkurrence verden med et mål der skal nås. Har meget færre konkurrencer end tidligere, hvilket jeg nok har lidt svært ved (til trods for det var motionsløb og ikke stævner eller mesterskaber der selvfølgelig er dem der tæller for mig). 

Puhh en omgang... Nå men next en mere "rolig" omgang i form af træningen...

Påske træning

Mandag
Intervaller 4 x (600m – 400m – 200m) P: 2-2½min. SP:3½min.| I alt 9,93 km

Fremragende pas. Fedt og komme på banen og første gode pas efter sygdom. Total set 2400m i noget lignende 1500m tempo, 1600m i sub 1500m tempo og 800m i 800m tempo = Ledt ledt pas!  

Tirsdag
Morgen – Rolig tur – 32:39 min. | 7,4 km | 4:25 min/km
Aften – Tur – 30 min. | 7,17 km | 4:11 min/km + 1 time styrke

Onsdag
Intervaller – 6 x (2 min. i 5000m tempo + 45 sek. 1500m fart) P: 3 min. | I alt 12,17 km

Noget trætte ben, men jeg kom igennem det og kan se frem til en trænings fri dag i morgen.

Torsdag
Fri

Fredag
Morgen – Tur – 32:26 min. | 7,67 km | 4:14 min/km + 45 min. styrke
Aften – Progressiv tur + 400m test – 39:25 min. | 9,82 km | 4:01 min/km

Super turer jeg kommenterede på sidste indlæg. Fin 400m test i 55,7 sek. (uofficiel PR).

Lørdag
Intervaller – 22 x (35 sek. IN 3000m tempo + 25 sek. OUT jog) | I alt 14,19 km

Super træningspas løbet i østerådalen I Aalborg. Lækkert sted + er fladt og består af grus. Lidt svingende tempo, på grund af sving og vind, men fik holdt rimelig ens belastning.

Søndag
Morgen – rolig tur – 23:13 min. + 30 min. styrke udendørs
Aften – progressiv tur – ca. 50-55 min. (Ikke gennemført endnu)

Super lækkert vejret er blevet så godt. Både lørdag og søndag er der løbet i de korte tights.

Det har været en rolig påske, men det har bare betydet der har været dejligt med tid til træningen, som har kunnet passes prima både i forhold til selve træningen og restitutionen.  På onsdag har vi Aalborg Atletik vores eget stævne i skovdalen. Jeg har fået rolle som hare for en træningskammerat, så han når hans tid. Dermed får jeg ikke selv løbet max. men rammer et godt tempo. Næste weekend står dog på konkurrence hvor der skal løbes max. på en 1500m i Korsør i forbindelse med DM 10000m.

Er spændt på at se hvor formen er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar