lørdag den 7. september 2013

Ugens status: Nyt niveau

Har i denne uge haft mit første 800m løb samt et vigtigt DT 1500m løb som jeg virkelig føler har kastet gode resultater af sig.

800m: 1:58.xx
1500m: 4:06.xx

Onsdag:
800m var en del af et onsdagsstævne i Aalborg, hvilket gjorde jeg kunne fokusere på tiden og have en hare med til at trække. Heldigvis var der konkurrence fra AGF'er Lasse Høj Høstrup, som jeg også viste kunne presse mig med en registreret tid der hed 2.02 før løbet, og vi begge havde mål om at komme under 2.00. David Møller min træner agerede fornemt heldragts hare til 500m i planmæssig tid. Herefter øgede jeg først lidt, og fik sat Lasse. Sidste 100m meter måtte dog kæmpes hjem i ren syre, som tog min. 10 min. før faldt til ro. Det var dog hurtigt glemt :).   

Lørdag:
Der stod DT på planen og tid til at præstere til bedst mulige placering. Jakob Stengaard var favorit og jeg havde til hensigt at ligge med mig ham, hvis han lagde hårdt pres fra start. Jeg forventede min form lå til at løbe 4.05 ved optimale forhold, Jakob havde en tid på 4.03 registreret. Han lagde som forventet hårdest ud, og med mig lige i hælende. Vi fik hurtigt lagt forspring og det skulle ende med en kamp mellem os for at vinde heatet. Jeg lå lige i hælene af ham faktisk hele vejen, han får måske et lille hul og jeg kan desværre ikke finde overskuddet til at gå forbi da jeg også på det tidspunkt ligger på max.
Om jeg skulle have sat et ryk ind før er ikke nemt at vide, føltes hvert fald okay til hullet kom.

Nå men +- sider for dagen:
PLUS siden
- PR med 5 sek. på 1500m
- Vi fik 2 top 3 placeringer på 1500m
- Vi rykkede op i elitedivisionen (bedste division)
- Forhold der ikke kan klages over  (vejr og bane)

MINUS siden
- min tid bliver ikke officiel da den blev håndstoppet
 *  ikke acceptabelt til Danmarks turneringen (DT)
- håbede på 4.05
- håbede at vinde

Alt i alt en god præstation i dag jeg og vi kan være godt tilfredse med :).
2 PR denne uge på nye distancer, uden megen specifik træning mod så korte distancer (dog god træning).
Målet for kommende sæson var 4.05 på 1500m, så når det næsten er nået, håber jeg min træner er med til at ligge træningen efter en 3.59 tid :).

Interessant er det at min 800m tid fortæller højeste niveau i forhold til 1500m, til trods for min træning nærmere har lagt mod længere, og jeg mener 800m burde være for kort til mig. Ingen af løbene blev løbet taktisk til trods for lørdag handlede om placering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar