søndag den 15. september 2013

Sæson 2013



Sæsonen er slut og det er tid til at se tilbage på sæsonen 2013. Jeg er denne uge sat i træningsfrizone af min træner, for at komme mig fysisk og psykisk. For mit vedkommende er det nok hovedsageligt psykisk, da jeg er tiptop fysisk også her efter nogle dages pause, hvor skaderne ellers kan vise sig. Med psykisk tænker jeg i den forstand, at det efterhånden var hårdt at sætte sig op dag efter dag og følge et program med hårde intervaller og restitutions turer med trætte ben. Derudover også konstant fokus på søvn, kost og energiforbrug.

Sæsonen 2013 har generelt set været rigtig god, dog med et klubskifte fra Aarhus 1900 til Aalborg Atletik der har været lidt hektisk og krævet tilvænning. Køre dog super nu, både træningsmæssigt og i det gode selskab.

”Succesen” for 2013 har helt sikkert skyldtes en god vintertræning sidste vinter, med rigtig god mængde og den kontinuerlige træning der gav en super grundform. Må gentages denne vinter, selvom det er den sure træning med mange og langsomme kilometre. Efter vintertræningen blev der trænet specifikke intervaller mod DM 10, og fortsat kontinuerlig træning. Det gav følgende resultater for foråret:
-          - 15 km CrossChallenge | 50:52 min. | 3:23 min/km
-          - DM 10 km | 33:18 min/km | 3:20 min/km
-          - Vinder af Dupont løb
-          - 5000m Åbningsstævne i Odense | 16.00.63
-          - Vinder af Silkeborg løbet
-          - 800m All-out test i 2.03
-          - Vinder af Herning 5 km forårsløb

Juni gik formen lidt ned med et par dårlige resultater til følge, ca. omkring mit klubskifte. Juli kom derfor til at stå på at bygge noget styrke og form op igen med længere turer og bakketræning så efteråret også kunne blive en succes. Passede også okay da store DM som lå i Juli ikke var i min plan. August stod igen på hårde intervaller og en form der var på vej tilbage.
Efteråret blev desværre til færre resultater, men bestemt tilfreds med dem det blev til. Disse blev mine første fornuftige korte bane løb:
-          - Vinder 800m, Aalborg stævne, 1.58,87
-          - 2. Plads 1500m, DT stævne skive, 4.06.40
-          - Vinder af Almindsøstafet 4x4km

Ville gerne have haft et par løb mere i efteråret, men fik leverede tilfredsstillende resultater så er okay tilfreds. Træner dog for at konkurrere så der er lidt tomhed over der ikke kom flere konkurrencer og at der ikke kom en sub 16 min. tid på 5 km/5000m.
Jeg vil snarest smide et indlæg ind mod sæsonen 2014, og fremadrettet generelt.

DM 10 km landevej:



Silkeborgløbet:

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar