torsdag den 31. maj 2012

Simpel vs. kompliceret løb

I gårs 5000m var det kompliceret:
Forberedelse
- Søvn
- Kost
- Hvordan er kroppens tilstand
- Hvilke sko og udstyr skal bruges
- Hvordan er feltet
- Psykisk og mental forberedelse
- +mange flere (specifik træning, målsætning, pace...)

Løbets afvikling
- Rammer jeg dagen
- Plan A, B, C, X (se alle scenarier)
- Ram pace eller lig hårdt ud, øg under vejs og slut af i sprint:)
- Det er hårdt og det skal det være til konkurrence

Efter
- Afjog
- Restitution (kost, afslapning søvn)
- Reflekter over løbet
- Klar til morgen dagens træning

Idag var modsat den simple dag:
planen var at jeg skulle ned at styrketræning efter en lang dag. Endte med at blive for sent og var ved at overveje om jeg virkelig skulle springe over dagens træning.
Bestemte mig for den simple løbetur som alle kan og skal gøre
- Fandt i første og bedste løbetøj og sko
- Turen skulle bare nydes
- Jeg fik frisk luft
- En tur i skoven
- En tur langs vandet
- Tankerne både væk og samlet
Hvor har jeg det meget bedre nu:). Dagens opsang om at alle kan og burde løbe. Vi er lavet til det.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar