mandag den 4. august 2014

DM weekend

800m race, DM Odense

Weekenden er gået med DM i Odense. Indledende runder lørdag endte med at blive aflyst grundet mange afbud/mange i dårlig form/mange med andre prioriteringer. Nå men det betød jeg kom direkte i finale heatet og dermed sikret top 10 fra start. Min tid seedede mig som nr. 6, som jeg derfor også måtte se som et tilfredsstillende resultat, selvom der blev gået efter det hele.

Starten gik og som forventet i et stort heat til et mesterskab, så blev det lige fra start en positionskamp med brug for albuer og skub for ikke selv at blive lukket inde. Det handlede om placering og der var derfor ingen der ville op at sætte et højt tempo. Først efter 500m begynder feltet at flytte på sig og jeg rydder selv ud i yderbanen på langsiden for at komme fremad. Furstenberg jeg fra start vidste jeg ville komme til at kæmpe med ligger lige foran, tempoet stiger og jeg er lige efter ham med 100m tilbage. Herefter stivner jeg desværre helt op på grund af syre og må til sidst i stedet kigger mig over skulderen for at se jeg ikke bliver overhalet. Jeg holder placeringen og kommer ind som nr. 7.
Alt i alt nok et udmærket DM resultat, i et heat uden de store overraskelser.

Resultatet kan ses nedenfor:  
http://test.mars-net.dk/meet/ShowMeet.aspx?MeetId=1b4067d5-6df2-40c8-9510-68c574cc72a9

Positivt er også jeg er 1 sek. fra PR trods et langsomt udlæg. Løber negativ split (hurtige 2. omgang) der ikke er typisk for en hurtig 800m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar